Pro Inzerenty
Potřebujete zvýšit návštěvnost a dohledatelnost ?
- vytvoříme Vám jednotky, desítky i stovky microsite
- zajistíme kvalitní zpětné odkazy s historií
- zvýšíme hodnocení (PageRank a Srank) Vašich stránek
- poradíme s návrhem kampaně i se strategií
- garantujeme oborovou exkluzivitu
Microsite
Microsite (občas nazvaná i jako minisite, čes. mikrostránka) je stránka vytvořena kolem jednoho subjektu, častokrát časově ohraničená. Jedná se o menší web či jen samostatnou stránku zabývající se určitou záležitostí, která je propojena na nabízené produkty či služby firmy, ale z určitých důvodů není vhodné tyto informace vložit na firemní web. Může se jednat o nově uvedené produkty, produkty z limitované edice nebo se jedná o blog s příspěvky, které souvisejí s náplní činnosti firmy. Microsite je tak plná jiných klíčových slov (angl. keywords) a témat než hlavní stránka firmy.
Microsite je spojena s vlastními profily na sociálních sítích, emailovými adresami a vizualizací. Microsite může být vytvořena pod hlavní doménou hlavní internetové stránky společnosti jako tzv. subdoména nebo může mít vlastní doménu.
Velkou výhodou microsite je jejich přizpůsobení se danému tématu na jakékoliv časové období. Samotný obsah stránky je tak relevantnější pro cílovou skupinu zákazníků, protože není zaplněn ostatními nabídkami, které by je mohly odradit od delší návštěvy na stránce. Jedna společnost tak může mít několik microsite, Microsity pomohou propagovat daný produkt a není ani potřeba vyvíjet či upravovat celý web kolem dočasné záležitosti, takže je to výrazně levnější varianta.
Nejenže je to levnější možnost, ale také to pomůže zlepšit SEO (search engine optimization, čes. pptimalizace pro vyhledávače). Při vytvoření microsite bohaté na několik klíčových slov se stránka dokáže dostat na relativně vysoké místo v internetovém vyhledávači, přičemž mívá i nízký bounce rate (procento návštěvníků, kteří webovou stránku okamžitě po načtení opustili) díky úzce zaměřenému obsahu.
Výhody využívání microsite je tak možné shrnout do několika bodů:
- úzce zaměřený obsah,
- přesné cílení na specifickou cílovou skupinu,
- krátkodobá či dlouhodobá životnost microsite,
- hladké prolínání s hlavní webovou stránkou nebo právě naopak, v závislosti jak si daný výrobek / služba vyžaduje,
- jednoduchá manipulace uživatele - pro své úzké zaměření uživatel nemusí procházet ostatní obsah než ten, který ho reálně zajímá,
- levná a rychlá tvorba.
PageRank a S-Rank
Každý internetový vyhledávač funguje na určitém algoritmu, díky kterému uživateli zobrazuje výsledky - odkazy - na základě jeho požadavku. Cílem tohoto algoritmu je zobrazit co nejrelevantnější stránky. Algoritmus zohledňuje ve svém výpočtu určité faktory (on-page i off-page faktory), mezi které patří například linkbuilding, který bývá nejvýznamnějším aspektem výpočtu.
PageRank je algoritmus, na základě kterého pracuje vyhledávač Google a S-Rank je algoritmus z dílny Seznam.cz. Přesné výpočty algoritmů nejsou nikde veřejné, jelikož se jedná o součást konkurenční výhody daných společností.
PageRank i S-Rank nabývají hodnoty od 0 do 10 s tím, že čím vyšší číslo, tím vyšší je důležitost stránky. Tyto hodnoty jsou aktualizovány přibližně každé tři měsíce. Nově vytvořené stránky mají hodnotu N / A nebo "Nenalezeno", než se aktualizuje PageRank, resp. S-Rank.
Pro názornost - ukažme si nezávislý příklad. Představte si, že si chcete koupit motorku, ale nejste si ani jen jistý specifikacemi. Zadáte tedy požadavek "Jak vybrat správnou motorku?". Hned, jakmile potvrdíte svou otázku, algoritmus vyhodnotí klíčová slova "vybrat", "správnou" a "motorku". Vždy první se zobrazí stránky, které buď obsahují daná slova frekventovaně, nebo na danou stránku odkazují několik věrohodných stránek či daná stránka odkazuje na jiné relevantní stránky (blíže viz sekci o linkbuildingu), resp. kombinace těchto a jiných různých faktorů.
Linkbuilding
Termínem linkbuilding se označuje metoda, pomocí které se získávají zpětné odkazy na hlavní stránku společnosti kvůli zlepšení pozice dané stránky na internetových vyhledávačích, tedy optimalizaci SEO (search engine optimization, čes. optimalizace pro vyhledávače).
Do linkbuildingu patří dva typy odkazů:
- odkud na danou stránku odkazují zpětné odkazy, tzv. inbound links,
- kam vedou dopředné odkazy, tzv. outbound links, čili odkazy ze stránky firmy na jiné webové stránky.
Je nutné si uvědomit, že nejde o kvantitu, ale kvalitu webových stránek, na které odkazujete a hlavně ty, které přivádějí uživatele na požadovaný firemní web.
Pro lepší uživatelskou viditelnost těchto linků se používá klasické vyznačení - podtrženo slovo a/nebo barevné odlišení, které pak po kliknutí uživatele přesměrují. Takto vyznačeny slova či fráze se v kontextu SEO nazývají jako "anchor text", které by měly být tvořeny unikátními klíčovými slovy.
Pozor na uměle a násilně vytvořené odkazy. Internetové vyhledávače, obzvláště Google, má nástroje, které se zaměřují na odhalení těchto praktik, čímž si společnost vyslouží místo na blacklistu. Tyto praktiky se řadí mezi Black hat SEO. Stránky, nacházející se na blacklistu, se pak vůbec nezobrazují uživatelům internetových vyhledávačů.
Linkbuilding není jednorázová záležitost, které se můžete přestat věnovat po určitém čase. Broken building je metoda, která pomůže v péči o SEO stránky. Tato aktivita má za cíl nalézt odkazy, které nefungují správně. Po upozornění majitele dané stránky na chybu pomůžete sobě, nakolik znovu vybudujete cestu k firemní stránce.
Pro nezávaznou nabídku nás kontaktujte na emailu a my Vám rádi zpracujeme naši nabídku.